Jump to content

Jarrupääsylinteri imee ilmaa.


JRa

Recommended Posts

Löytyisköhän täältä apuja. Eli - 67 kuplaan vaihdoin uuden 2piiri jarrupääsylinterin ja eteen levyt ja nyt imee jostain ilmaa. On ilmattu alipaineella ja koitettu polkea myös mutta kumpikin piiri imee jostain sitä ilmaa. Nestettä ei vuoda mihinkään. Kevyen paineen saa pumppaamalla polkimesta mutta kun päästää polkimen ylös imaisee ilmaa. Sylinteri on avattu ja putsattu ja kaikki näytti olevan oikein. Eri säiliö variaatioita myös kokeiltu vaan ei vaikutusta. Sylinteri 20,6 millinen aircooledilta tilattu Onko uusi sylinteri rikki vai mikähän voisi olla? 

Link to comment

No itse asiassa bensa letkua on kokeiltu, vaan ei Kait sekään saman tien mene puhki/ime ilmaa läpi? Toinen variaatio on suoraan sylinterin päälle painettava säiliö merkkiä empi ja tämän toimivuudesta kyllä itselläkin epäilyksiä. Vaan oireet pysyy täysin samana. Nyt lähti tilaukseen ihan asiaan kuuluvaa letkua jotta vielä saa tähänkin varmuuden. 

Link to comment
  • 1 month later...

Mulla oli sama ongelma Ghian jarrujen kanssa, sain ilmattua hyvin kun tein nestesäiliön korkkiin paineilmaliitännän ja noin 0,5 bar paineen järjestelmään, sitten vaan nestettä lasipurkkiin ja letkua ilmausnippaan ja aukomaan. Sitten kun ilmakuplat purkissa loppuu niin se sylinteri on valmis, joutuu vaan aika tiheään kattoon ettei neste lopu säiliöstä.

Link to comment
1 hour ago, Lasse said:

Tuleeko kaikille työsylintereille nestettä normaalisti ilmausnipasta läpi ja poljn menee pohjaan asti? Välitanko säädetty oikein?

 

Tulee. Tangossa on 1-2mm välys.

 

Toki tässä on se, että välitanko+polkimet ovaali-ikäiset ja pääsylinteri 68-79:seen sopiva, mutta tuskin tuolla merkitystä on....

 

Laitoin tilaukseen tuon Gunson Eezibleedin (tuo malli, jolla ne videossa kuplan jarrut ilmaa), ku ei oo aina kaveria lähellä polkemassa jarrua.

 

 

 

Jos ei tuolla saa jarruja, ni sit alkaa purkamaan pääsylinteri.

 

 

 

Link to comment
8 minutes ago, Etelän Hetelmä said:

Tämä kokemus on 1970 Variantista, mutta 2-piirijarruista kumminkin. Variantia en saanut toimimaan etenemällä kaukaisimmasta pyörästä lähimpään, vaan ensin piti ilmata etupyörät, jonka jälkeen sain ilmattua takapyörät. Suosittelen kokeilemaan ilmausjärjestyksen muutosta.

 

Juu tätäkin tuli kokeiltua 😎

Link to comment

Itse taistelin saman ongelman kanssa alkukesästä. Täysin ehjännäköinen ja rasvattu ate osoittautui vialliseksi. Vanhalla(ja uudella) tarvikesylinterillä rupesi toimimaan. Usko meinasi loppua kesken kun oli vaikka mitä purnukkaa/painetta ja imuria säiliössä ja nipoissa. Kaksi viikkoa meni turhaan tapellessa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...