Jump to content

Taas kaasarista..


Recommended Posts

Terve

Taas olis kysymys kaasarista..tuossa mopossa on nyt Solex 30pict-1 kaasutin  ,sellainen jossa se kohokammio on pienempi ja pyöreämpi ja uimuri pyöreä kartiokas,,no kumminkin tällä kaasuttimella on sellaista ongelmaa että tuolla yli 4500 kierroksen tasaisella vedolla tai siitä kiihdyttäen tuntuu hieman uupumista ja seos jää laihalle...olen kasvattanut hieman pääsuutinta ja lisännyt polttoaineen painetta, mutta se ei nyt oikein auta..Voisin kokeilla vielä korjausilmasuuttimen pienennystä, mutta tuli mieleen kun mulla on tuolla laarissa myös solex30 pict -2 (tai 3) kaasutin (jossa se kohokammio on kulmikas samoin kun uimuri ) olikos siinä kaasuttimessa jo rikastuspiiri hipower ajoon? vai oliko se jokin muu kaasutintyyppi?. Mulla on tuossa 1300 kone 1-reikäkannet, 009 jakaja ja max. ennakko on 30* , pääsuutin on nyt 130 ja 125 on kyllä hyvä myös..mutta hieman jää tiukassa vedossa uupumaan..tyhjä 55 ..korjausilmaa en muista. Jos on hyviä vinkkejä suutinkaavasta tai jos se powerjet kaasutin korjaisi tuon uupumisen ..se tulee aika tasan 120 vauhdissa ja siitä kiihdyttäessä ,,ja laskennallisesti silloin on se n. 4500..4700 1/r . seosta ohentaa myös että tuossa ei juurikaan ole ilmanpuhdistimen vastusta,kun puhdistin on vain avaran imuimaputkiston metalliverkot..

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Terve

Kiitos vastauksestasi...mä olen ajanut itseni nurkkaan...ensin mulla oli hyvä sivuimukaasutin (joka kylläkin annosteli hieman epätasaisesti etu/taka pytyille) jolla tuo mopo kulki aivan sikahyvin ,vaikka oli pitempi välitys se lähti kurveista pikkunopeuksista isolla vaihteella kun hauki rannasta..mutta polttoaineen kulutus oli n. 10 l/100km..no sitten vaihdoin tämän pict 30-1 ja eihän se pitkällä välityksellä jaksanut kulkea kun sen 120 ja kurveista lähtö oli takkusempaa...no siihen sitten 135 pääsuutin no..jo lähti paremmin alhaalta mutta ei kulkenut nopeutta oikein paremmin...sitten toinen laatikko jossa 16% lyhyempi nelonen ja 10% lyhyempi kolmonen..nyt menee aika railakkaasti sen 120km/h pääsuuttimilla 135 ja 125 (1/2,,3/4 kaasulla) ja menis mukavasti enempikin ,mutta kakku loppuu,,ja kurveista lähtee hyvin 135 suuttimella ja melko hyvin 125 suuttimella...mutta polttoaineen kulutus 135 suuttimella hipoo 8.5..9 l/100km ...eikä vielä riitä parempiin huippuihin...

Link to comment

Terve

Mulla on tuo harvempi laatikko sellainen...mutta siinä on se nelonen liian pitkä tiukoille kurviteille ja siihen laittamani pitempi kolmonen jää vielä liian tiuhaksi,,eli jos siihen koneistan kolmosen tilalle vakio nelosen rattaat niin silloin olis varmaan optimi laatikko mille tielle vaan...ja kyllähän se siinä 80..90 ajossa menee aina jopa sinne 6.5 l /100km tuolla pict 30-1 kaasarilla.. no tää on tätä fiilistelyy.....

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...