Jump to content

Paras kuplavuosi?


Recommended Posts

KdF-Wagen oli syntyessään helmikuussa -39 superhieno ja aikaansa edellä oleva luotettava ja yksinkertainen kansanvaunu. Ja keskikokoisen moottoripyörän hintaisena työläisen ulottuvilla. Sitten taas viimeiset mallit 70-luvulla melkoisia muinaisjäänteitä? Mutta mikä vuosimalli oli palstalaisten mielestä aikaansa nähden paras? Yhteiskunnallisesti, teknillisesti, tai jollakin muulla mittapuulla. Ja perusteluin tietysti!

 

Minulle se -39 originaalina tai -66 originaaliluomuksen viimeisenä (?) vuosimallina. Ja tietysti Cabriona.

 

T. K.

post-2197-0-48789700-1492527163_thumb.jpg

Link to comment

1975-> 1303 mallit oli sedan tai avo.

 

Ulkonäkö sai lopullisen ja parhaan ulkonäön ja tekniikkakin saatiin viilattua parhaimmilleen, mm ohjauksen osalta.

 

Vanhemmat on enemmän tai vähemmän onnistuneita harjoitusvuosikertoja:)

  • Like 1
Link to comment

Luulin että viimeinen malli oli vuodelta 2003, ei seitkytluvulta. Paras on 1953-1955 Rättikatolla.

Katos tipi, viidakkoamerikan tuotantolaatu ei täyttänyt 1303 vaatimuksia ja piti tyytyävanhemmista malleista parsittuihin rakennelmiin ja niiden epätoivoinen kehittäminen lopetettiin 2003.

Link to comment

Oma mielipide menisi kanssa 60-luvun alkuun ja paksutolppiin. Silloin vielä oli kori about alkuperäistä kunnioittava ja lapsuuksia parannettu paljon alkuperäisestä.

Edited by Tanhis
Link to comment

Mun oma suosikki on ehdottomasti 1966. Sopusuhtainen kori, ohuet tolpat, jolloin ikkunat ovat juuri oikeankokoiset. Myöhemmin koppa meni pilalle, kun takaikkunasta tuli liian suuri ja toki möhkön kaareva tuulilasi ja kojetaulu näyttävät sitten liikaa jo Saab 99:ltä, joka ei ole koskaan hyvä asia.

Paksutolppa on omaan silmään taas jotenkin turhan tuhti, ainakin yhdessä isompien takavalojen ja -lasin kanssa. Splitistä ja Ovaalista saa kyllä tehtyä hienon, mutta orkkiksina ovat kamalia. '66:ssa klassinen ulkonäkö pitkillä luukuilla ja makaavilla ajovaloilla, leveillä listoilla, piilotetulla bensantäytöllä ym. yhdistettynä moderniin tekniikkaan, kuten 1300cc, pallonivelet, lämpöä tulee myös tuulilasin keskelle jne tekevät siitä hienon ja ajettavan jopa tehtaan kuosissa. 

Noita mulla on eniten ollut ja näin jälkikäteen vasta olen ymmärtänyt siihen syyn. :)

  • Like 2
Link to comment

Mielenkiintoista että -66 on mainittu pariinkin otteeseen viimeisenä oikeana vaikka onhan -67 vielä pitkillä luukuilla ja makaavilla lampuilla, tosin ohuilla listoilla ja pitkällä takaluukulla jossa on jo uudemman "kyttyrä", eipä sillä, 65-66 klooni tulee tuosta minunkin kuusseiskasta, valkeat nupit ja kyttyrätön konepeitto on vain hienompia.

Edited by jarkki86
Link to comment

Joka vuosi on ollut huonompi kuin edellinen, mutta parempi kuin seuraava. Kaikilla omilla kuplilla ollut sama elämänkaari. Paras ajoneuvoni oli 1300 vuosimallia 66 ja vein sen heti ostamisen jälkeen romuttamolle.

Link to comment

Joko 1966 (08/65 - 07/66) tai 1967(08/66 - 07/67).

1966 hieno täydellinen vanhempi muotoilu osittaisin teknisin parannuksin. 1967 on mielenkiintoinen yhdistelmä pystärinokka/ siro perä+puskurit, 1500 ja 12V. Jos saisin valita kahdesta saman tasoisesta yksilöstä ottaisin siis 67:n.

Link to comment

1967 on mielenkiintoinen yhdistelmä pystärinokka/ siro perä+puskurit, 1500 ja 12V.

Eipäs nyt sekoteta ameriikan malleja tänne euroopan puolelle :)

 

-67 on vielä 6 voltin sähköillä ja makaavilla ajovaloilla, muuta pystäriä sen nokassa ei ole kuin kapea etuluukun lista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...