Jump to content

VW Kuplaan hyvät venttiilinjouset?


Recommended Posts

VW Kuplan JM-luokan 1835 cm3 kilpamoottori , nokka-akseli Engle W160. Mistä löytäisi edulliset ja laadukkaat venttiilinjouset jotka säilyttävät jousipaineensa vielä A-finaalissakin? Onko ehdotuksia?

Kannattaa varmaan kysyä siltä kaveriltasi sillä on kuulemma noista budjettikilpureista kokemusta.

Edited by Tanhis
Link to comment

Kavereita on yli 50 henkilöä, keneltäkähän kysyisin? tietäisikö joku naispuolisista kavereista?

 

Riittääkö yksinkertaiset ulkojouset kun kone kiertää puhtaasti 7800 r./ min.?

 

Onko kukaan testannut mitkä v.jouset kestävät lämpöä ilman jousipaineiden heikkenemistä ja millainen nokka on tämä Englen W160?

Link to comment

Kavereita on yli 50 henkilöä, keneltäkähän kysyisin? tietäisikö joku naispuolisista kavereista?

 

Riittääkö yksinkertaiset ulkojouset kun kone kiertää puhtaasti 7800 r./ min.?

 

Onko kukaan testannut mitkä v.jouset kestävät lämpöä ilman jousipaineiden heikkenemistä ja millainen nokka on tämä Englen W160?

Kenties joku nappikauppias.

  • Like 1
Link to comment

minä se tiedän mitä ei kannata käyttää VW moottorissa... NIMITTÄIN sinisellä merkinnällä olevia jousia. USEITA tapauksia tietäen kun täysin priimasti rakennettu moottori on tuhoutunut täysin SINISTEN jousten pettäessä... halpaa ja heikkoa tekoa...

ÄLÄ SOTKEENNU SINISELLÄ MERKINNÄLLÄ VARUSTETTUIHIN JOUSIIN NIIN MOOTTORISI PYSYY EHJÄNÄ. TÄMÄ TIETO ON KYMMENILTÄ ERI HARRASTAJILTA
 

  • Like 3
Link to comment

Hyvä... nyt olematon A.Happoinenkin on jo herännyt siltä tyhjältä tontiltaan, ehkä teltasta? Kirjoituksesi näyttää olevan ensimmäinen tälle palstalle joten pitkäänpä olet malttanut olla häiriköimättä.

 

Laitappa " feikkinimi" " Aatos Happonen" puhelinnumerosi näkyviin niin voidaan alkaa keskustelemaan mainostamistasi venttiilinjousista.

 

Sinisellä värimerkinnällä olevia venttiilinjousia on myyty Suomessa n. 12000 kpl. ja niiden suosio kasvaa koko ajan. Ne soveltuvat myös muihinkin moottoreihin, kuten V kirjaimella alkaviin ruotsin hihnakoneisiin sekä moneen muuhunkin hyvällä menestyksellä. Niitä voi tilata puhelimitse esim. numeron 0400704470 kautta.

 

Ps. voisiko nimimerkki "Aatos Happonen" laittaa näkyviin esim. 10 ensimmäistä nimeä joilta olet saanut tiedot  mainitsemiesi v.jousien rikkoontumisista ja "priimamoottoreiden" hajoamisista, kysyn sen jälkeen heiltä henk.kohtaisesti pitääkö väitöksesi paikkaansa?

Edited by Maasturi
  • Like 1
Link to comment

Hyvä... nyt olematon A.Happoinenkin on jo herännyt siltä tyhjältä tontiltaan, ehkä teltasta? Kirjoituksesi näyttää olevan ensimmäinen tälle palstalle joten pitkäänpä olet malttanut olla häiriköimättä.

 

Laitappa " feikkinimi" " Aatos Happonen" puhelinnumerosi näkyviin niin voidaan alkaa keskustelemaan mainostamistasi venttiilinjousista.

 

Sinisellä värimerkinnällä olevia venttiilinjousia on myyty Suomessa n. 12000 kpl. ja niiden suosio kasvaa koko ajan. Ne soveltuvat myös muihinkin moottoreihin, kuten V kirjaimella alkaviin ruotsin hihnakoneisiin sekä moneen muuhunkin hyvällä menestyksellä. Niitä voi tilata puhelimitse esim. numeron 0400704470 kautta.

 

Ps. voisiko nimimerkki "Aatos Happonen" laittaa näkyviin esim. 10 ensimmäistä nimeä joilta olet saanut tiedot  mainitsemiesi v.jousien rikkoontumisista ja "priimamoottoreiden" hajoamisista, kysyn sen jälkeen heiltä henk.kohtaisesti pitääkö väitöksesi paikkaansa?

Mutta nämä ei ilmeisesti ole tarpeeksi hyvät edes JM moottoriin.

 

Omia sanojasi lainaten:

Mistä löytäisi edulliset ja laadukkaat venttiilinjouset jotka säilyttävät jousipaineensa vielä A-finaalissakin?
Edited by Tanhis
  • Like 1
Link to comment

Odotellaan nyt "Aatos Happosen" vastausta niistä kymmenestä nimestä joilla on ollut moottorivaurioita sinisten v.jousien vuoksi. Jos hän ei uskalla kertoa nimiä julkisesti, niin lähettäköön esim. yksityisviestin tai soittakoon antamaani puh.numeroon.

 

Jatkamme sitten keskustelua näistä sinisellä värimerkinnällä olevista v. jousista sen jälkeen.

Link to comment

Kavereita on yli 50 henkilöä, keneltäkähän kysyisin? tietäisikö joku naispuolisista kavereista?

 

Riittääkö yksinkertaiset ulkojouset kun kone kiertää puhtaasti 7800 r./ min.?

 

Onko kukaan testannut mitkä v.jouset kestävät lämpöä ilman jousipaineiden heikkenemistä ja millainen nokka on tämä Englen W160?

Terve

En osaa antaa vastausta hyviin jousiin, mutta tuosta mahdollisesta jousen päästymisestä..kuumissa ilmajäähykoneissa on käytetty pakokanavanpuolella jousen aluslevyn alla lämpöeristelevyjä (itse teen niitä kudosbakeliitistä tai teflonista) jolla sen jousen päästyminen ehkäistään..ehkä näissä jo sellaiset onkin...

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Kun keskustellaan kampiakselin ongelmista, on asiatonta keskustelun sotkemista kysellä kuka viestit on kirjoittanut. "Tärkeintä että vw harrastajat saavat o i k e a a tietoa"

Kun keskustellaan sinisien venttiilinjousien vakavista ongelmista, näkyy oleellisia asioita olevan yllättäen kommentoijan asuinpaikka (teltta), feikkinimi, puhelinnumero, montako kirjoitusta palstalle ym.

 

Että turha sitten urputtaa jos kääntyykin itseään vastaan tämä vapaus kirjoitella. Onhan se hyvä että viallisista tuotteista tulee tieto harrastajien korviin niin kukaan ei erehdy ostamaan. Laittakaahan vaan lisää verkkokauppalinkkejä laadukkaista ja hyvistä jousista.

  • Like 2
Link to comment

Logmechin jouset ovat edullisempia kuin JPM jouset, varmaan ihan hyviä. Ei ole omakohtaista kokemusta.

 

http://aircooled.fi/tuote/4914/venttiilijouset-yksinkertaiset-hd1016-logmech

 

http://aircooled.fi/tuote/4915/venttiilijouset-yksinkertaiset-hd1017-logmech

 

Noista logmechin jousista, että ainakin ovat samasta Oteva 75 -teräksestä valmistetut kuin JPM.n kehutut tavarat. Mutta eihän se pelkkä sama materiaali ainoastaan niistä yhtä hyviä tee. Jostainhan sen tuplahinnan on varmaan koostuttava. Pitääpä yrittää googlesta katsella löytyisikö asiasta jotain vertailua.

Link to comment

Nokka-akseliin Engle W160 sopivista venttiilinjousista lienee tietoa hyvin vähän enää olemassa . Voisiko joku palstalaisista ajatella, että tämän vuoksi kysymys on asetettu? Omat tietolähteeni eläkkeellä ja poissa rivistä.

Link to comment

onko nää Keiteleen Koneen avaukset oikeasti aina tämmösiä, näköjään.. tietopankki kyselee muilta ja sitten ku joku heittäytyy erimielelle niin mikään ei sovi.. en ole analysoimassa nyt niitä venttiilijousia.. mutta sinisiä en tule ostamaan.. jo pelkkä epäilys mulle riittää suhtautua niihin epäillen. en ole mikään moottorivelho todellakaan.. mä ostan osat ja joku muu kasaa ku siitä en mitään ymmärrrä

  • Like 2
Link to comment

minä se tiedän mitä ei kannata käyttää VW moottorissa... NIMITTÄIN sinisellä merkinnällä olevia jousia. USEITA tapauksia tietäen kun täysin priimasti rakennettu moottori on tuhoutunut täysin SINISTEN jousten pettäessä... halpaa ja heikkoa tekoa...

 

ÄLÄ SOTKEENNU SINISELLÄ MERKINNÄLLÄ VARUSTETTUIHIN JOUSIIN NIIN MOOTTORISI PYSYY EHJÄNÄ. TÄMÄ TIETO ON KYMMENILTÄ ERI HARRASTAJILTA

 

 

Miksi " ylläpito " ei reagoi tämän peitenimellä esiintyvään "Aatos Happosen" perättömään kirjoitukseen?

Hänen kirjoitus on täyttä perätöntä valhetta jolle ei ole perusteita... eikä niitä perusteita tänne koskaan ilmestykkään , tällä valehtelevalla henkilöllä on vain ja ainoastaan tarkoitus mustamaalata ko:a venttiilinjousia. Jos hän julkistaa tuollaista perätöntä pötyä niin hänen on pystyttävä todistamaan väitöksensä. Olisihan hän voinut kirjoittaa juttunsa omalla nimimerkillään jota on käyttänyt täällä aiemmin, miksi siis hänellä oli tarvetta perustaa taas tämä häirikkö nimimerkki vain herjauskirjoitusta varten?

Urbantoy nimimerkki kirjoitti : sitten kun joku heittäytyy erimielelle niin mikään ei sovi ....

sehän voi pitää paikkaansa jos kirjoittaja pystyy todistamaan ja näyttämään toteen väitöksensä, mutta tämä " Aatos Happonen " ei siihen pysty koska hän valehtelee, eikä ole ensimmäinen kerta...

 

Aloituskirjoitus kyselyllä on tarkoitus löytää parempia ja edullisempia v.jousia JM-käyttöön kuin nämä sinisellä värimerkinnöillä olevat, niitä ei vain näytä löytyvän.

Edited by Maasturi
Link to comment

Kun keskustellaan kampiakselin ongelmista, on asiatonta keskustelun sotkemista kysellä kuka viestit on kirjoittanut. "Tärkeintä että vw harrastajat saavat o i k e a a tietoa"

Kun keskustellaan sinisien venttiilinjousien vakavista ongelmista, näkyy oleellisia asioita olevan yllättäen kommentoijan asuinpaikka (teltta), feikkinimi, puhelinnumero, montako kirjoitusta palstalle ym.

 

Että turha sitten urputtaa jos kääntyykin itseään vastaan tämä vapaus kirjoitella. Onhan se hyvä että viallisista tuotteista tulee tieto harrastajien korviin niin kukaan ei erehdy ostamaan. Laittakaahan vaan lisää verkkokauppalinkkejä laadukkaista ja hyvistä jousista.

 

Hölynpölyä, Mantsinsaaren mies. Vapaus kirjoitella ei tarkoita sitä, että kirjoittaja valehtelee....varsinkin kun " Aatos Happonen" ei pysty perustelemaan ja todistamaan väitöstään.

Kampiakselijuttu on edennyt siten, että uusi akseli on ostettu muualta kuin .....:ta ja moottoriin on tehty paljon muutostöitä. Sitten nähdään miten käy.

 

On se kummallista, että yhtä kirjoittajaa lukuunottamatta kaikki ( samat kuin aina aiemminkin )  käyvät joukkovoimalla yhden henkilön kimppuun. Silti he eivät pärjää.

Link to comment

Miksi " ylläpito " ei reagoi tämän peitenimellä esiintyvään "Aatos Happosen" perättömään kirjoitukseen?

Tämä on keskustelupalsta jossa on tarkoitus keskustella ilmajäähdytteisiin volkkareihin liittyvistä asioista. Ja nimenomaan keskustella, ei välttämättä olla oikeassa tai väärässä. Jos joku on sitä mieltä että hän ei osta sinisiä venttiilijousia, eikä suosittele niitä kenellekkään, niin se on hänen mielipiteensä ja yksi osa keskustelua. Joku toinen voi olla sitä mieltä että juuri ne siniset jouset on niitä kaikkein parhaita ja hän suosittelee niitä jokaiselle ja jokaiseen moottoriin, ja se on sitten taas hänen mielipiteensä. Se että onko jompikumpi tai kumpikaan oikeassa jää sitten lukijan oman arvion varaan. Jos keskustelu ajautuu sanasotaan siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, ilman että kumpikaan taho esittää väitteidensä tueksi minkäänlaisia todisteita, niin siitäkin voi lukija vetää sitten omat johtopäätöksensä.

  • Like 2
Link to comment

aatos happonen käy keskustelua aina vain FAKTAPOHJALTA!

perätön väite nro 1
"Sinisellä värimerkinnällä olevia venttiilinjousia on myyty Suomessa n. 12000 kpl. ja niiden suosio kasvaa koko ajan"

liitteenä maahan tuojan liike vaihto kaavio. jokainen voi tehdä siitä omat johto päätöksensä onko suosio kasvanut =D

 

post-3485-0-57785400-1473226838_thumb.jpg

 

perätön väite nro 2
"Hänen kirjoitus on täyttä perätöntä valhetta jolle ei ole perusteita... eikä niitä perusteita tänne koskaan ilmestykkään"

niinkö =D sinisellä merkinnällä olevat jouset aiheuttivat kemin seudulla ison liudan moottori rikkoja... asiaa ruvettiin tutkimaan mielenkiintoisin seurauksiin... useita uusia sarjoja sinisiä jousia kiikutettiin jousi paine testiin ja huomattiin sarjoissa olevan SUURIA keskinäisiä eroja. jokainen WW moottori tekniikkaan perehtynyt henkilö ymmärtää kuinka 8000 kiertävä ww moottori toimii kun jouset ovat keskenään erilaisia...

tämän jälkeen mittasimme yhden JM kisan ajetut siniset jouset ja tulokset olivat CATASTROFAALISET. erot olivat kasvaneet edelleen ja jouset olivat kuoleentuneet...

yksi sarja sinisiä jousia käytettiin laboratorio tutkimuksissa ja syy ongelmille löytyi::: valmistamiseen käytetyssä teräksessä oli suuria aine vaihteluita (===jouset tehty mahdollisimman halvalla) eikä sellaisesta materiaalista pysty kukaan tekemään hyviä ja kestäviä jousia...


JOS JOKU TÄLLÄISIIN JOUSIIN USKALTAA SOTKEENTUA NIIN SIITÄ VAAN =D EIPÄ OLE AATOKSEN RAHAT KIINNI. KALLISTA LEIKKIÄ.

  • Like 1
Link to comment

aatos happonen käy keskustelua aina vain FAKTAPOHJALTA!

 

perätön väite nro 1

"Sinisellä värimerkinnällä olevia venttiilinjousia on myyty Suomessa n. 12000 kpl. ja niiden suosio kasvaa koko ajan"

 

liitteenä maahan tuojan liike vaihto kaavio. jokainen voi tehdä siitä omat johto päätöksensä onko suosio kasvanut =D

 

attachicon.gifliike-vaihto.jpg

 

perätön väite nro 2

"Hänen kirjoitus on täyttä perätöntä valhetta jolle ei ole perusteita... eikä niitä perusteita tänne koskaan ilmestykkään"

 

niinkö =D sinisellä merkinnällä olevat jouset aiheuttivat kemin seudulla ison liudan moottori rikkoja... asiaa ruvettiin tutkimaan mielenkiintoisin seurauksiin... useita uusia sarjoja sinisiä jousia kiikutettiin jousi paine testiin ja huomattiin sarjoissa olevan SUURIA keskinäisiä eroja. jokainen WW moottori tekniikkaan perehtynyt henkilö ymmärtää kuinka 8000 kiertävä ww moottori toimii kun jouset ovat keskenään erilaisia...

 

tämän jälkeen mittasimme yhden JM kisan ajetut siniset jouset ja tulokset olivat CATASTROFAALISET. erot olivat kasvaneet edelleen ja jouset olivat kuoleentuneet...

 

yksi sarja sinisiä jousia käytettiin laboratorio tutkimuksissa ja syy ongelmille löytyi::: valmistamiseen käytetyssä teräksessä oli suuria aine vaihteluita (===jouset tehty mahdollisimman halvalla) eikä sellaisesta materiaalista pysty kukaan tekemään hyviä ja kestäviä jousia...

 

 

JOS JOKU TÄLLÄISIIN JOUSIIN USKALTAA SOTKEENTUA NIIN SIITÄ VAAN =D EIPÄ OLE AATOKSEN RAHAT KIINNI. KALLISTA LEIKKIÄ.

 

Nyt loppuu "Aatos Happosen" ( jota e i -  k u k a a n  Kemin alueella asuva VW tai Jokamiesluokan harrastaja tunne ) valehtelu.

 

Laita tähän kirjoitusketjuun näkyviin "laboratoriotutkimuspaperi" ja ne mittaustulokset sekä kuka ne mittaukset on tehnyt sekä milloin sinisellä värimerkinnöillä olevat v.jouset, joita täytyy olla useita sarjoja on ostettu ( ostopäivä / kuukausi / vuosi ja ostajan nimi ........Sekä myös niiden JM-luokan kymmenen harrastajien nimet joilla on väittämiäsi moottoririkkoja tapahtunut. Jos tuollaisia tapauksia olisi tapahtunut Kemin seudulla niin Petteri, Joni, Veli-Matti ym. 100% varmasti olisi siitä kertonut......... Nämä sinisellä värimerkinnöillä olevat v.jouset on saapuneet Suomeen jo v. 1996 joten onhan niitä ehditty myymään jo 20 vuotta.

"Aatos Happosen" kirjoitukset on tallennettu ja jatkoa seuraa sen jälkeen kun hän esittää todisteet niihin kysymyksiin jotka olen tässä pyytänyt. Jos ei esitä, niin jatkoa seuraa vielä nopeammin.

 

Ps. ja sitten pyydetään palauttamaan nämä kaikki yli 80 kpl. ko:a v.jousia takaisin maahantuojalle tutkimuksia varten josta ne toimitetaan edelleen esim. VTT:lle , se saattaa maksaa n.4000 euroa ja väärässä oleva maksaa kulut.

Edited by Maasturi
Link to comment

Sinisistä pillereistä olen kuullut kyllä.

Mulla on ollut 15 vuotta samat Bugpackin tuplajouset turbokuplassa. Hyvin ovat toimineet vaikka painavat venttiilit. Tosin nokan arvot ei ole samat kuin W160 (asteet 328, nosto 11 mm), mutta pakopuolen lämpötilat varmasti vähintään samaa tasoa.

 

t. Mika

Link to comment

Ps. ja sitten pyydetään palauttamaan nämä kaikki yli 80 kpl. ko:a v.jousia takaisin maahantuojalle tutkimuksia varten josta ne toimitetaan edelleen esim. VTT:lle , se saattaa maksaa n.4000 euroa ja väärässä oleva maksaa kulut.

Ajatellaampa nyt tälläinen tilanne: Ventiilijousi katkennut kilpakoneessa, venttiili osunut mäntään mäntä paskana, kiertokanki ottanut itseensä ja kampiakseli banaanina. Eli suuri ja kallis vahinko päässyt tapahtumaan. Ventiillijousien ostaja tutkituttaa jousen tuttavallaan jolla on vahva tietämys metallurgiasta. Ja reklamoi ostopaikkaan että jousi hajosi ja hajoamisen syy oli materiaali/valmistusvirhe venttiilijousessa. Normaali myyjä tässävaiheessa tietenkin valittelisi tapahtunutta ja sanoisi että voi valitettavasti tulla vastaan vain venttiilijousien kohdalla ja tarjoasia uusia vaihdossa vanhoja vastaan jotta voisi tutkia onko asia tosiaan näin ja onko aihetta vetää viallinen erä ventiilijousia myynnistä ja varoittaa aikaisempia ostajia.

 

Mutta sinä venttiilien myyjän "kaverina" meinaisit vielä nyhtää 4000€ tutkimuskulut asiakkaalta joka on juuri kokenut konetuhon vastineeksi viallisista venttiilijousista.

  • Like 1
Link to comment

"Mielipiteet ovat ainoita asioita joista voi kiistellä, koska faktat ovat siitä ikäviä, että niistä ei voi kiistellä, koska ne ovat faktoja" :)

 

Onko nyt joku osakauppias vaan sattunut ostamaan laivakuorman "sinisillä merkinnöillä" olevia jousia, ja kauppiaan "kaveri" yrittää omaleimaisella markkinointistrategiallaan saada vauhtia jousien myyntiin, vai mikä tässä on pointti?

Edited by VW-63
Link to comment

Liikevaihdossa ainakin kuoleentumista,onko sininen jousi antautunut vai yrittäjä jäämässä hyvin ansaitulle eläkkeelle? Yhden tapauksen tiedän itsekkin jossa jousi antautunut ja moottori vaurioitunut,syytä en tiedä miksi näin on käynyt. Jokkiskoneethan porsii yleisesti kisoissa. Monta tekijää monta kommenttia.Joo,Joo jokkista

  • Like 1
Link to comment

 

niinkö =D sinisellä merkinnällä olevat jouset aiheuttivat kemin seudulla ison liudan moottori rikkoja... 

kenehän autoista moottoreita on rikkoutunut? kyselin aika monelta jokkiskaverilta oulun, simo ja kemi alueelta ja kukaan ei tiiä asiasta mitää ja eikä oo kuulut.

  • Like 2
Link to comment

kenehän autoista moottoreita on rikkoutunut? kyselin aika monelta jokkiskaverilta oulun, simo ja kemi alueelta ja kukaan ei tiiä asiasta mitää ja eikä oo kuulut.

 

Kiitos vastauksesta, olet ensimmäinen henkilö joka on huomannut että " häirikkönimimerkki Aatos Happonen " valehtelee, eikä tosiaan ole ensimmäinen kerta siinä touhussa.

Link to comment

Lukkoon koko topiikki.. turha tätä on jatkaa.. niin kuin taitaa olla aika monella Maasturin avauksella..

 

Miksi lukita keskeneräistä asiaa, antaa häirikkönimimerkki " Aatos Happosen " ilmoittaa ne yli 10 JM-luokan harrastajan nimeä ja kertoa milloin ne yli 80 kpl. ko:a venttiilinjousia on ostettu ja ketkä ne ovat ostaneet?

Link to comment

no se on aatos tässä terve =D

 

 

Sekä myös niiden JM-luokan kymmenen harrastajien nimet joilla on väittämiäsi moottoririkkoja tapahtunut.

 

kenehän autoista moottoreita on rikkoutunut? kyselin aika monelta jokkiskaverilta oulun, simo ja kemi alueelta ja kukaan ei tiiä asiasta mitää ja eikä oo kuulut.

 

antaa häirikkönimimerkki " Aatos Happosen " ilmoittaa ne yli 10 JM-luokan harrastajan nimeä

 

voisikos joku muu kuin roska nimi merkki " maasturi " tai apu poika " jaketek " ilmoittaa missä on mainittu että nämä hajonneet moottorit ovat olleet JM moottoreita tai JM harrastajien moottoreita...? pyydän apua muilta koska em. nimimerkkien harkinta ja luku kyky on alentunut suuttumuksen ja raivon vuoksi =D taitaa tämä maasturi olla sellainen risu ukko "muutama jousi, usko jo!"

 

tässä viesti ketjussa on mainittu vain ja ainoastaan JM moottorista siniset jouset ulos otetuksi ( k.o. moottori ei onneksi ehtinyt hajota ) ja jouset roskatavaraksi mitatuksi.

 

päivän aikana tullut paljon kiitosta yksityis viestillä fakta tiedon paljastamisesta... useampi harrastaja ilmoittanut säästäneensä useamman tuhat lappusen kun ostavat nyt jousensa jostain luotettavasta ww osakaupasta ilman pelkoa TOTAALISESTA TUHOSTA

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...