Jump to content

Tärinä madaltaessa


Recommended Posts

Madalsin kuplaa reilusti ja peräpää on nyt alkanut vetopäällä vispaamaan niin että ajaminenkaan ei meinaa onnistua. Onko siis mahdollista että vetarit ns pohjaisivat, kun ovat niin pahassa kulmassa, vai voiko kyseessä olla laatikon kannakkeet? Ulospäin näyttävät kuitenkin ihan jämäköiltä.

 

Kytkimen olen vaihtanut joten se ei sekään ole. Ja tärinä pahenee mitä enemmän porukkaa on kyydissä.

Link to comment

Tässä malliksi kuva missä kunnossa oli vetarin pää ja puolikuut yhden kesän vähäisten kilometrien jälkeen, melko reilusti madalletulla kuplalla.. Ja tämä ei vielä pitänyt ajossa mitään ääntä.

post-243-0-95380100-1462478287_thumb.jpg

Link to comment

Mullakin on ollut vaikeuksia madallettujen tärisevien waunujen kanssa. Eka tapaus oli 411 Variant, joka oli matala kun sen ostin. Se tärisi täydellä lastilla sen takia kun etupyörät otti kääntyessä lokasuojiin kiinni. Se vaiva poistui, kun nostin auton. Toinen tapaus oli 914, jonka myös matalana ostin. Se tärisi talliin ajettaessa, koska alempi moottorinkiinnitin otti tallin oven kynnykseen kiinni. Ei siten voinut elää, joten nostin takapään ylös. Pian huomasin, että eturenkaat olivat kuluneet rutkasti enemmän sisäpuolelta... Vein sen ohjauskulmien säätöön, jonka tekijä sanoi virnistäen, että osaa säätää ohjauskulmat vain vakiokorkeudessa. Nyt on 914 vakiokorkeudessa. Ja tärinäongelmia ei ole ollut kummassakaan waunussa. Toivotan jannuzille menestystä tärinäongelmien ratkaisemisessa.

Link to comment

Noin paljon kun on madallettu niin oletko aurauksia mittaillut kun on painoa autossa. Nimittäin voi joutua jousilatan reikiä kairaamaan pidemmiksi tai jopa lattoja pidentämään että saat aurauksen siedettävälle tasolle. Latat jo varmaan oletkin leikellyt ettei pohjaa jousiputken päihin kiinni. Ja tietty sulla on jousilatoilla myös uudet puslat ja myös sisimmäinen pusla on vaihdettu?

Link to comment

Eikai sitä enään nostamaan aleta ;) alustassa on kaikki osat uusia, sekä 3tuumaa madaltavat jousilatat niin pysyi auraukset oikeissa lukemissa. Taidan vielä kokeeksi vaihtaa laatikon kannakkeet.

Jos ei auta niin sen jälkeen aletaan miettimään sitä nostoa,tai sitten ei oteta ketään kyytiin.

Tärinä on kuitenkin sellainen että koko auto väpättää ja hellittää kun pääsee "vauhtiin"

Edited by jannuz
Link to comment

Taidan vielä kokeeksi vaihtaa laatikon kannakkeet.

 

Jos kannakkeita vaihtaa, niin samalla on helppo vaihtaa tukirauta tai siirtää nykyisessä raudassa reikiä vähän alaspäin. Pienen vaihteiston korotuksen voi tehdä ilman muita isoja muutoksia.

Link to comment

Eikai sitä enään nostamaan aleta ;) alustassa on kaikki osat uusia, sekä 3tuumaa madaltavat jousilatat niin pysyi auraukset oikeissa lukemissa. Taidan vielä kokeeksi vaihtaa laatikon kannakkeet.

Jos ei auta niin sen jälkeen aletaan miettimään sitä nostoa,tai sitten ei oteta ketään kyytiin.

Tärinä on kuitenkin sellainen että koko auto väpättää ja hellittää kun pääsee "vauhtiin"

Ja renkaat on ok ja tasapainoitettu :)

Link to comment

Tärinä on kuitenkin sellainen että koko auto väpättää ja hellittää kun pääsee "vauhtiin"

Kuulostaa juuri siltä kuin vetarin lohenpyrstö pusrisi puolikuihin kiinni. Noiden mun aikaisempien kuvien lootan ex-omistaja voi kertoa miten tuolla tavalla saa Karpiolan vetarin poikki :D

  • Like 1
Link to comment

Joo kyllä tuo on jotain ihan muuta kuin renkaista johtuvaa tärinää, nekin on uudet ja tasapainoitettu niin hyvin kun tuollaiseen vannepajan vanteeseen se onnistuu. :D

 

Nostin perän ilmaan ja kokeilin renkaista niin väljäähän siellä oli. väljäksi ei kuitenkaan laittaessa ole jäänyt mitä muistelin, vaikkakin oli vaikea ne saada välyksettömäksi.

Eli voisi kuvitella että välys tulee juurikin tuolta vetarin päästä ja ovat entiset.

Vetarin osia ei taida kummemmin uusituotantona enään saada?

Link to comment

Vetarin osia ei taida kummemmin uusituotantona enään saada?

Pitkää vetaria: http://csplink.de/00LyCpeGBM

Lyhyttä ja pitkää vetaria vahvempana versiona: http://csplink.de/cAwvPRds61

Lyhyttä ja pitkää vetaria vahvempana "Made in Finland" -versiona: http://csplink.de/e1Wmxk3T3Z

 

Puolikuita jossain on ollut, mutta en nyt tähän hätään löytänyt linkkiä..

Link to comment

kyllä siellä kaikki pitäis olla ja momenttikin on varmasti riittävä :D Täältä löysin vain vanhan topikin jossa juurikin tuota väljyyttä ihmeteltiin vaikka kaikki muu oli kohdillaan, ja loppupeleissä oli vetarit entiset. Ja kaikki muukin näyttää nyt viittaavan niihin niin otetaampa purkuun ja ihmetellään sitten lisää :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Vetarit ym näyttikin ihan suht hyviltä, ideoita mistä vielä etsisi vikaa tärinälle? Renkaasta kuitenkin tuntui välys joten veikkaan että jossain siellä on syyllinen. Laakerit oli ihan kunnossa, mutta tietty vaihdan nekin nyt samalla.

post-1668-0-09585000-1464625695_thumb.jpeg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...