Jump to content

Etuakseli,dropit yms.


Recommended Posts

Olkatappikeula ja orggislokarit ja olkatappikupla kyseessä.Toinen rengas lähempänä lokarin ulkoreunaa kuin toinen. On aina ollut mutta nyt droppien asennuksen jälkeen huomaa selvemmin.Moni veikkaa nyt että, on tarvikelokarit tai toinen on ja sen takia eri levyisiä mutta kun ei ole ellei sitten ole 60-70 luvulla välissä vaihdettu? 

Sinänsä ei väliä mutta tulee noin puoli senttiä ulos lokarista. Liikkuuko tai pystyykö etuakselia liikuttamaan yhtään 5-10mm sivusuunnassa jos pultteja löysää. Jostain olin lukevani että, liikkuu jonkun millin? Pitääkö paikkansa? Luulisi että, ei koska pultit kanittavat? Jos lokarit samanlevyiset mistä tämä voi johtua?

Toinen kysymys, millaisia iskareita olette droppien kanssa käyttäneet jos alla vakioakselo ja dropit. Onko jostain hyviä kokemuksia? Säädettävät? Neste vai kaasu? Jne.?

Entä onko castershimmeistä iloa jos takaa tiputettu napsu ja edessä dropit , autohan on silloin aika saman verran tiputettu molemmista päistä?

 

Link to comment

On ne akselin kiinnitysreijät pulttia suuremmat, joten saattaa akseli millin siirtyä.

Ensimmäiseksi kannattais mittailla mistä ero syntyy. Jos ero on 5-10 mm, niin ihan mittanauhalla luulis löytyvän.

Droppi-olkien kanssa käy vakioiskarit.

Castershimmit parantaa suuntavakautta, mutta tekee teoriassa ohjauksen hiukan raskaammaksi. Jos pelkästään ajaa kaupunkinopeuksia, ei shimmeistä ole iloa. Jos maantienopeuksia ajelee, niin varmaan huomaan parannuksen.

Link to comment

Sileet rummut on molemmilla puolilla edessä. Ero on noin 5mm. Mistähän niitä mittoja kannattaisi ottaa? Kolaria autolla ei ole ajettu. Lokarit nyt tietty ekaks mutta alustasta? Nyt gr2 kybit edessä ja ne kyllä tuntuu liian timmeiltä. Vakiot siis ostoon. Entä taakse kun on napsu tiputettu?

Edited by UltraVW
Link to comment

Asiasta taas mitään tietämättä tai ymmärtämättä mainittava että itsekkin mietin samaa meidän -74 pallonivelkeulaisen kanssa. Lopulta hyvän vinkin turvin tarkistin vanteiden ET:n ja niinhän sitä tietysti oli neljästä vanteesta yhdessä eri ET ja tietysti edesauttoi omituisuuden huomaamista. Tosin heittoa taisi jäädä vielä saman ET:n vanteillakin, mutta ei niin silmään pistävästi.

Link to comment
  • 4 months later...

Aiheeseen liittyvää joten , tälläistä asiaa olen miettinyt, että jota kun hommaan olkatappi droppiolat , hinta skaala on aika huima 90-250€, eli onko noi kalliimmatkuinka hyviä,? ja kannattaako maksaa ?

 

Aircooled myy 99 € hintaisia olkia, HotCars:ilta kahta versioo ja sit löytyy vielä CB;n olkia mitkä maksaa 250€. ja onhan niitä varmaan muitakin valmistajia ,mutta näitä nyt saa suomesta.

 

Mitä droppeja palstalaiset ovat käyttäneen autoissaan????

 

Kun ne pitää kuitenkin ostaa niin mitä laitetaan alle??????

Edited by sleepercooler
Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...