Jump to content

T1 56 takaisin kadulle 2015


Guest RolloverOval

Recommended Posts

Guest RolloverOval

tällänen pelastettu pihaan noin vuos takaperin. Tarkoituksena tehdä hyvin olemattomalla budjetilla tästä jotain kesän iloksi. Jotain edistystä onkin jo tapahtunut ja siittä lisää kuvin jahka kerkeen ja saan koneelle kuvat.

Link to comment
Guest RolloverOval

Luopioisista ladosta löyty yli 80 v papan kyhäämä laikka avo luovutus autoksi. Lattia ja kynnyslistat oli tehty puusta ja vanerista.. Koria lyhennetty reippaasti.. Korin vuosimalli sama 56.

post-2862-0-12853200-1422349528_thumb.jpg

post-2862-0-16083400-1422349543_thumb.jpg

Link to comment
Guest RolloverOval

Ettei kellekkään jää epäselväksi niin kilpiä ei ole palautettu joskus aikoinaan ja tällä kokoonpanolla ei olisi mitään toivoakaan saada tieliikenteeseen. Auto purettu atomeiksi ja romumiehelle luovutettu lahot keulan ja perän kappaleet sekä pohjalevy. Tästä siirtyy tekniikka loksut sekä muut puuttuvat osat toiseen.

Link to comment

Ettei kellekkään jää epäselväksi niin kilpiä ei ole palautettu joskus aikoinaan ja tällä kokoonpanolla ei olisi mitään toivoakaan saada tieliikenteeseen. Auto purettu atomeiksi ja romumiehelle luovutettu lahot keulan ja perän kappaleet sekä pohjalevy. Tästä siirtyy tekniikka loksut sekä muut puuttuvat osat toiseen.

Eihän tuo ole mikään ongelma jos kilpiä ei ole aikoinaan palautettu verot yms kuoleentuvat jossain tietyssä ajassa. Tai ainakin tässä käsityksessä itse olen elänyt.

Link to comment
Guest RolloverOval

Auto aikoinaan vedetty katonkautta ympäri. Vasaroimalla kattoa oikonu ja loput vedetään koneella jahka saan lainaan maalarilta :) Mitään näyttely kelposta katosta ei enään vekkien takia saa ja kattoa en ala kokonaan vaihtaa joten Katotaan nyt miten sen kanssa käy ku moukuttaa tarpeeks :)

post-2862-0-86837000-1422367506_thumb.jpg

Link to comment
Guest RolloverOval

Eihän tuo ole mikään ongelma jos kilpiä ei ole aikoinaan palautettu verot yms kuoleentuvat jossain tietyssä ajassa. Tai ainakin tässä käsityksessä itse olen elänyt.

Sis sitä vain koitin sanoa että laikka avo ei ole oikeasti ollu kilpien välissä vaan ne on vain jääny siihen kun joku alkanu katkoon peltiä :) oliskin luvat siihen avoon ollu niin oisin siittä auton tehny :)

Link to comment
Guest RolloverOval

Vinkkarit irrotin.. Toinen vaihdettu joskus tarvikkeeseen ja lasi tästä halki, toinen ilmeisesti alkuperäinen ja aivan solmussa.. Täytyy yrittää oikoa ja putsata maalata ja rasvata. Nämä täytyisi kyllä ehdottomasti saada toimintaan :) jos jollain on ehjää sitä vilkunlasia edullisesti niin saa tarjota..

post-2862-0-28745700-1422373050_thumb.jpg

Link to comment
Guest RolloverOval

Ei mennyt putkeen eilinen rupeama kun purin kuskin ovesta ovipahvia.. Kahvojen lukitustapit ryytyneet kiinni oikein kunnolla.. Ikkunan veiviä piti kääntää että pääsen poraamaan hieman tapinpäätä ja mites siinä sitten kävikään... Ikkuna tuhannen palasiksi oven sisään.. Tarkemman tutkinnan tuloksena joku joskus ilmeisesti räpeltänyt ja ikkuna jätetty suoraan nostajan metallista pulttia vasten......... Nyt olisi sitten tarvetta kuskin ikkunalle jos joltain nurkista löytyy.. Ovipahvit nyt irrallaan ja niistä otan mallia ja leikkaan kokonaan uudet.

Link to comment
Guest RolloverOval

Sama ikkuna 1956 - 1964, joten ei onneksi kauhean paha löydettävä.

olis hyvä jos jostain lähiseutuvilta löytys.. Hyvä tietää että on sama 64 asti.. Itseltä löytys varalta pikku sivuikkunat etulasi takasivulasi mutta ei just sitä etusivulasia..
Link to comment
Guest RolloverOval

> Kuskin ikkuna, etusivulasi . Sivupikkuikkuna?

Tarkotatko kuskin oven ikkunaa sitä mitä voi veivata ylös ja alas? Vai mitä

Mulla yksi kokonainen ovi tarvii vaan tarkistaa kumman puolen, vai onko väliä eikö lasi ole sama...

Juu siis sitä veivattavaa kuskin ikkunaa. Niin oisko se sitte samanlainen kun apparinkin puolen vai meneekö ristiin olleskaan.. Joku tietää sanoa varmaan. Ilmottele jos kerkeet kattoon kumman puolen on ja paljon köyhtyis jos joku päivä noutaisin samalla ku käyn hattulan puolella :)
Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest RolloverOval

Jotakin edistystä :) pohjaan mattoja leikelly motonetin mustasta matosta ja pikkuhiljaa osia puhtistellu ja kiinnitelly. Kuhan ny vähän kerrallaan tuolla pakkasessa ahertaa :D kohtahan ne kelit lämpenee taas.

post-2862-0-98080900-1424204063_thumb.jpg

Link to comment
Guest RolloverOval

Ei ole kyllä kovin fiksua laittaa mittarin kromikehää paikalleen ennen lopullista väriä, kiinnitysklipsut kun montaa vääntökertaa kestä :)

Totesin tämänkin.. Yksi kehän klipsuista mänt poikki sovitellessa.. Ajatus oli maalata kyllä kiiltäväksi... Mustaksi.

Link to comment
Guest RolloverOval

Värihän on mielipide asia ja siittä saa kiistellä ;) ... Voisinhan mä kuunnella vaikka emännän mielipidettä ja vetää pinkiks koko loosin... Eri asia pitäisinkö sitten itse sävystä. Pääasia että siittä tulee oman visioiden ja budjetin mukainen...

Link to comment

Värihän on mielipide asia ja siittä saa kiistellä ;) ... Voisinhan mä kuunnella vaikka emännän mielipidettä ja vetää pinkiks koko loosin... Eri asia pitäisinkö sitten itse sävystä. Pääasia että siittä tulee oman visioiden ja budjetin mukainen...

 

Heh... No meillä ovat nuo tytöt alkaneet puhumaan että semmoinen oikein silmiä koskevan pinkki kupla olisi kiva?! Pitää varmaan ostaa vielä yksi kupla... Siihen kyllä sopisi kromiosat ja harmaa sisusta aika kivasti.... Hm...

Link to comment
Guest RolloverOval

Heh... No meillä ovat nuo tytöt alkaneet puhumaan että semmoinen oikein silmiä koskevan pinkki kupla olisi kiva?! Pitää varmaan ostaa vielä yksi kupla... Siihen kyllä sopisi kromiosat ja harmaa sisusta aika kivasti.... Hm...

:D onneks omat likat on vasta 1v6kk ja 1vk 2pv..... Muutenhan häviäisin näissä mielipideasioissa ihan 3/0... Vaikka kyllähän sellanen oikein räikeen pinkki varmaan herättäisi mukavasti huomiota kesäpäivänä ;)
Link to comment
  • 11 months later...
  • 3 months later...
Guest RolloverOval

Ensimmäinen ikkuna painittu paikalleen.. Vielä olis loput jäljellä. Täyty ihan internetin ihmeellisestä mailmasta kattoo miten se laitetaan ettei särje paikkoja.

post-2862-0-28986700-1462951460_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...