Jump to content

Pallokeulan etupään madallus?


Recommended Posts

Onko mitään helppoa tapaa madaltaa hieman pallokeulan etupäätä kun se on liian ylhäällä ja perä taas liian alhaalla? En kuitenkaan ajatellut alkaa sitä madaltamaan monia senttejä mutta pikkasen sitä vois tiputtaa jos siihen on helppo konsti?

 

Tässä kuva mistä näkee kuinka alhaalla perä on ja keula taas ylhäällä.

 

Kuva otettu vappuna 2014. Tosta näkee millä tavalla keula on ylhäällä.

post-487-0-84449000-1422050117_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Ei ole helppoa (halpaa) tapaa helpompi on korjata takapäätä ylöspäin.

Tai no tietty voit napata muutaman jousilatan pois mutta järki siittä on kaukana.

 

60mm sais helpolla

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=643619757306&rub1=Front%20Axle&rub2=Spindles&artnr=26541a&pn=0&sort=0&all=

Edited by Tanhis
Link to comment

Jaa no pitää vissiin antaa sitten olla, noi ns. droppiolat  maksaa aikalailla ja muutenkin ei oikein vissiin mitenkään kovin helpolla tota saa alemmas sillai sopivasti. =) Mun mielestä toi etupää on silti liian ylhäällä kun oon muiden autoja katsellut niin ne ovat alempana (sillai sopivasti) jos vertaa tota mun autoa.

  • Like 1
Link to comment

Dropit on about tsiljoona kertaa parempi vaihtoehto ihan vaikka mukavuuden ja ajo-omituisuuksien kannalta. Avikset tapissa meno on ku rantapalloo ohjaisit vastatuulee kolme promille kännissä. No nää kokemukset kuplasta mutta kuvittelisin että ei parane korkeella istuessa tolla tuulenvastuksella.

 

Kavennettu aksila sitte vaa alle ettei pullota kumit alta.

 

Tilataa kimpas akselit ja olat saat rahdit puolee hintaan Jake :)

Link to comment

Saiskos aviksilla sen 2 senttiä alaspäin mitä Jakke kaipailee? Ilman että kivekset töyssyssä kuittasi nielussa? Plus normaali rengastus?

Sen allekirjotan toki että kuplasta tuttu säätöakseli (kaikki alas) tyyppinen madallus yhdistettynä 145/65r15 kumeihin oli toisinaan hyvin epämiellyttävä yhdistelmä, ei siinä etteikö olisi suoraan voinut ajaa, mutta muuten vaan....

Link to comment

Joo tiedän että noi droppiolat on varmaan ainoa oikea tapa madaltaa noita pakuja ja muitakin volkkareita jo ajomukavuudenkin kannalta mutta taidan varmaan odotella että niiden hinnat hieman laskee, kuitenkin aika hintavat ovat. =)

Tietysti jos siihen hommais toisen akselin mutta siinäkin on oma vaivansa alkaa sitä vaihtamaan kuten myös tietysti dropeissakin mutta huomattavasti helpompi kuitenkin. =)

 

Jos mä hommaan jotain painavaa vaiks betonisäkkejä sinne eteen ni johan alkais madaltuu, ja helppo konsti! =D

Link to comment

Paljoko maksaa akselin teko karkeasti? Jos  laittais 20-30mm nostavat laserleikatut päädyt ja sitten 20-30mm madalluksen avis paloilla?  Työtä enemmän kuin droppiolkien kanssa, mutta hinta varmaan pienempi, jos itse saa tehtyä tai teetettyä tutulla.

Link to comment

Avikset vaan tilaukseen, kun se madalluskärpänen puree kuitenkin jossain vaiheessa niin säädettävästä akselista on helpompi jatko jalostaa.

 

Myös tuo akselin nosto on yksi vaihtoehto, joskin aika työläs jos ei ole hirveästi noita metallihommia tehnyt.

 

Dropit pelkästään ovat aika "hakuammuntaa" kun madaltavat aina vähän autosta riippuen..

Link to comment

Myös tuo akselin nosto on yksi vaihtoehto, joskin aika työläs jos ei ole hirveästi noita metallihommia tehnyt.

 

Kuinka paljon työtä tämä vaihtoehto vaatii? Pitääkö ottaa muutakin huomioon, kuin nostaa kiinnityspisteet lähemmäs ohjaamon lattiaa? Akselin kulma suhteessa runkoon tms..?

Kun nyt pitää kuitenkin tehdä isot peltityöt niin samallahan tuonkin tekisi. Aviksilla sitten tarvittaessa nokka ylemmäs(?).

Link to comment

Kuinka paljon työtä tämä vaihtoehto vaatii? Pitääkö ottaa muutakin huomioon, kuin nostaa kiinnityspisteet lähemmäs ohjaamon lattiaa? Akselin kulma suhteessa runkoon tms..?

Kun nyt pitää kuitenkin tehdä isot peltityöt niin samallahan tuonkin tekisi. Aviksilla sitten tarvittaessa nokka ylemmäs(?).

 

Tuossa siisti toteutus http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5016-pikkutompan-talli/

 

-Pete-

Link to comment

Kuinka paljon työtä tämä vaihtoehto vaatii? Pitääkö ottaa muutakin huomioon, kuin nostaa kiinnityspisteet lähemmäs ohjaamon lattiaa? Akselin kulma suhteessa runkoon tms..?

Kun nyt pitää kuitenkin tehdä isot peltityöt niin samallahan tuonkin tekisi. Aviksilla sitten tarvittaessa nokka ylemmäs(?).

Akseliin uudet iskaritolpat joissa akseliputket tulevat ylemmäs, tämä vaatii akselin purkamisen kokonaan.

 

Runkoon on tehtävä kolot, että ylempi akseliputki mahtuu paikalleeen, kiinnityskohdat ei muutu eli akseli tulee kiinni ihan kuin ennenkin.

Link to comment

Akseliin uudet iskaritolpat joissa akseliputket tulevat ylemmäs, tämä vaatii akselin purkamisen kokonaan.

 

Runkoon on tehtävä kolot, että ylempi akseliputki mahtuu paikalleeen, kiinnityskohdat ei muutu eli akseli tulee kiinni ihan kuin ennenkin.

 

Voi joutua muokkaamaan vaihdekepin akseliakin kun alaputki tulee sille korkeudelle missä toi kulkee.

Link to comment

Itse en ole niinkään perehtynyt pallokeulaan mut eikös niissä ole pääjarrusylinteri/tehostaja akselissa? Eli sen siirto. Juniksessa meni vaihdetanko ja käsijärryvaijereiden suojaputket uusiksi ja ohjauksen pitkittäistangolle piti tehdä tilaa. Joutuukohan pallokeulassa tekee pitkittäis runkopalkkeihin loveukset raidetangoille kun akselia nostattaessa tankojen sisä kiinnitys piste on korkeammalla ja pitkittäispalkit saattaa tulla tielle. Tietty madalluksen määrä vaikuttaa tähän...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...