Jump to content

VW Kupla vm. 64 Split


Guest PeKes

Recommended Posts

Guest PeKes

eli hommahan lähti käyntiin auton totaallisella purkamisella, pohjan ja korin erottamisella. aluksi auto näytti "helpolta projektilta" mutta toisin kävi! peltitöitä oli tiedossa enemmän kuin riittävästi,.

post-3311-13888364616163_thumb.jpg

post-3311-13888364616729_thumb.jpg

post-3311-1388836461796_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

pohjakin oli huonossa jamassa kaikin puolin joten pohjapellien vaihto edestä taakse oli tarpeen. vanhat pellit pois ja uutta tinaamaan paikalle. etuakseli oli vanhan mallinen joten se vaihtui uudemman kuplan levyjarrulliseen akseliin. hiekkapuhallus/ maalaus / massaus suoritettiin osille ja oltiin taas pidemmällä projektissa!

post-3311-13888364620108_thumb.jpg

post-3311-13888364620326_thumb.jpg

post-3311-13888364620505_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

moottoriksi tuli 1776CC

 

ekaksi 1 reikä kannet mutta vaihtuivat lopulta 2 reikä kansiin.

 

engle W120 nokalla

 

mahlen putkimäntäsatsit

 

solex 34 keskikaasutin

 

kärjetön 009 jakaja

 

näillä vähän aikaa tarinan jatkuttua moottori koko suurenee ;)

 

ja lopulta paikoilleen laitto...

post-3311-13888364623283_thumb.jpg

post-3311-13888364623441_thumb.jpg

post-3311-13888364623582_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

jonka jälkeen pakettiin ja maalarille vietäväksi... ovien ja muiden irto osien pohjatyöt saatiin siihen mennessä valmiiksi kun kori oli maalauksessa jonka jälkeen kiikutettiin nekin maalaukseen...

post-3311-13888364625252_thumb.jpg

post-3311-13888364625476_thumb.jpg

post-3311-13888364625607_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

itselleni sopivan värin valitseminen oli aika helppoa, ei kaikkia varmastikkaan miellytä mutta itseäni miellyttää ja se on tärkeintä!

 

eli tuommoinen väritys tuli lopulta:

post-3311-13888364625749_thumb.jpg

post-3311-13888364625895_thumb.jpg

post-3311-13888364626048_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

kori sai massauksen, jonka jälkeen nostettiin pohjan päälle... tässä vaiheessa saa huokaista helpotuksesta! kattoverhouksenkin sai asennettua hyvin kun ei ollut pohja tiellä =)

post-3311-13888364626224_thumb.jpg

post-3311-13888364626377_thumb.jpg

post-3311-13888364626658_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes
Hyvältä näyttää ja väri hiano. Takavalot on aika korkeella, ainankin ekassa kuvassa.

 

 

Kiitos! takavalot laskee tuosta hieman kun saa kunnolla paikalleen. ja muistakaa että alkuperäinen tästä ei tule :D

Link to comment
Guest PeKes

katsastus kunnossa... siirtokilvet hain ja seuraavana päivänä koitti totuuden hetki, lähdin kotoa kohti katsastus asemaa matkaa 30 km kunnes n.6 kilometrin päässä kotoa alkoi kuulumaan kolkotusta ja savu peitti kabiinin ja nelonen hyppi paikoiltansa! Siinä vaiheessa totesin että VOI PRKELE! siihen päättyi se katsastus reissu! noh ei muutakun auto kotio ja ihmettelemään..

mutta koneen kokoon nähden kaasari liian pieni? ei jaksa mennä eikä saa säädettyä millään...

 

trailerilla vietiin katsastus asemalle ja leima tuli! katsastus mieskin kehui pohjaa että ei ole elämänsä aikana nähnyt näin hyvin tehtyjä pohjia vaan yleensä ne on vaan huitaistu sinne päin :)

 

innostus lopahti totaallisesti kun oli nähnyt niin paljon vaivaa eikä se sitten toiminut... ajattelin että antaa olla myydään pois! Onneksi en myynyt koska innostus alkoi taas kun hommasin Strokerin! ja mielessä ohittelin teini bemareita =D

 

loppujen lopuksi selvisi että vaihdelaatikko sökö... kone pois ja vaihdelaatikko pois ja uutta rakentamaan! tulipahan sekin vihdosta viimein asennettua paikallensa.

 

auton laitoin seisontaan siksi aikaa että strokeri on kontissa...

 

nyt sitten se ison moottorin tarina pikkuhiljaa alkaakin...

post-3311-13888364630972_thumb.jpg

post-3311-13888364631156_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

eli moottori oli 2332cc 84x94mm

superflo1 48x38 kansilla

As 41 lohkolla oleva moottori

engle w140 nokka

 

mutta porchen veivit tuotti ongelmia niin ostin 82mm iskusen kampiakselin ja uudet kiertokanget...

 

osia tuli tilattua mm.

 

1,5 l lisäöljypohja

94mm pytty/mäntä sarja

kestävemmät keinut muistaakseni 1:25

teräs työntötangot

jousitetut tangon suojaputket

kestävät ja kevyet venttiilinnostajat.

kansiin kaikki uudet osat: seetit, ohjurit venttiilit, venttiilin jouset.

tiivistesarjan

käärmeen pesän.

 

noilla pääsikin alkuun kokoomisessa...

 

kannet meni täyttöhitsaukseen jonka jälkeen koneistukseen... ei varmaan jää epä selväksi miksi =D itselle vieläkin epäselvää mitä tuolle kannelle oli tapahtunut... tietääkö joku>?

post-3311-13888364631317_thumb.jpg

post-3311-13888364631491_thumb.jpg

post-3311-13888364660347_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

eli kokoomisen tuloksena pitäisi syntyä 2276cc 82x94mm

 

kampiakselin mahduttaminen lohkoon oli tavallisen työlästä aina otti johonkin kiinni, jonka tuloksena avasin lohkon varmaan 10 kertaa ja avauksien välissä vinku laulo! kunnes ei ottanut enään mihinkään kiinni... lohko oli valmiiksi vahvike hitsattu joten sille ei tarvinnut tehdä mitään...

 

kannet vahvike hitsattiin ympäriltä, koska seinämä ei ollut enään kuin parimilliä paksu.

 

lohko alkoi pikku hiljaa kasaantumaan vaikka ongelmia oli alussa TOSI PALJON!

post-3311-13888364660497_thumb.jpg

post-3311-1388836466065_thumb.jpg

post-3311-13888364660864_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

Kytkinasetelmaksi tuli stage 2 ja sintterikytkin...

venttiilikopatkin sain käytettynä ja saivat lasikuulan ja kuumakestomaalin kirjaimiin.

 

nyt aircooledilta tilauksessa 44 idf pariskunta, imusarjat, virranjakaja ymym... joten kohta saa potkaista moottorin käyntiin, jos vaan lähtee ;)

 

 

vaihtovirta laturinkin sain koottua valmiiksi... osia odotellessa........

post-3311-1388836466107_thumb.jpg

post-3311-13888364661225_thumb.jpg

post-3311-13888364661383_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

öljyn suodattimelle väsäsin jalan otin mallin aircooledin sivulta ja levystä väsäämään. ei ihan yhtä hieno kuin uusi mutta menettelee...

 

lisäksi haluan kiittää hyvästä yhteistyössä projektin varrella: oberschlachterin väkeä, Aircooledin väkeä, Keiteleen konetta ja tietysti alan harrastajia jotka ovat auttaneet kun jotain ongelma tilanteita on syntynyt ja käytettyjä osia on löytynyt sopuhinnoin!

ja toivottavasti sama homma jatkossakin!

 

 

-ville-

post-3311-13888364661625_thumb.jpg

post-3311-13888364661795_thumb.jpg

post-3311-13888364661955_thumb.jpg

Link to comment
Guest PeKes

Vivustokin tuli! nyt kokoomis ohjeita kaivataan. Mikä osa tulee mihinkä??

 

 

eli numeroidut kohdat epäselvät ja viimeisen kuvan mööpeli...

 

 

1. on ilmeisesti imusarjoihin tulevat pultit

 

2?

 

3?

 

4?

 

5?

post-3311-13888364665185_thumb.jpg

post-3311-1388836466785_thumb.jpg

Link to comment

Vimpan kuvan mööpeli tulee tosta korvasta lohkonpuoliskojen pinnapulttiin ja noihin kahteen kiinnitetään sitten puola, se kun olis normaali paikassaan vivuston tiellä.

 

ja numeroihin arvaus:

1) juu imusatsein pinnat

2) poikkitangon päätypalat

3) palautusjouset

4) imusatsien mutterit kannen päähän (määräsytä päätellen)

5) poikkitangon jatkojen päihin puristusjouset

Link to comment
Guest PeKes

Tuommoista tänään, kaasareille vähän tilaa palat päistä pois rälläkällä ja pellin soirot hitsaamalla kiinni. Huomenna pakkelointi, hiominen ja maalaus jos kello antaa myöden...

post-3311-13888364722818_thumb.jpg

post-3311-13888364722988_thumb.jpg

post-3311-13888364723147_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...